
Škola je místo plné podnětů, učení a kontroly. Není divu, že děti často pociťují úzkost, neklid, stres a nedostatek pozornosti, což se může projevit zhoršenými výsledky, křehkostí a nedůvěrou.
Kombinace školních požadavků, rodinných situací a mimoškolních aktivit často vede k únavě, zmatenosti a pocitu, že musíme fungovat naplno už od útlého věku.
Co kdybychom už ve školním věku zaseli semínko uvědomění a umožnili dětem prozkoumat svůj neomezený potenciál? Co kdyby učení a růst byly pro všechny jednodušší a radostnější?
Jak by mohla vypadat škola snů?
- Chyby nejsou tragédie, ale možnost učit se a zkoušet znovu
- Děti se nebály odpovídat a ptát se
- Snižuje se stres, rozptýlenost, napětí a agresivita
- Žáci jsou klidnější, soustředěnější a vnímavější
Pro učitele pak platí:
- Nižší hladina stresu a únavy
- Rozpuštění soudů a předsudků, které brání v práci
- Nový, otevřený vztah s žáky
- Možnost rychle zklidnit třídu a udržet pozornost
Co je Access Bars®?
Access Bars® vzniklo v roce 1990 v USA a je uznávanou metodou po celém světě – ve školách, korporacích i mezi terapeuty.
- Systém 32 bodů na hlavě, každý bod propojený s určitou životní oblastí
- Jemný dotek uvolňuje myšlenky, emoce a přesvědčení, které nás drží v stresu, pochybnostech či strachu
- Body rozpouštějí polaritu myšlenek (negativní i přehnaně pozitivní) a umožňují nové možnosti a lehkost
- Metoda podporuje koncentraci, klid, sebevědomí a zlepšení vztahů
Access Bars® umožňuje propustit vše, co už není užitečné, a znovu nalézt přirozenou svobodu a radost ze života.
Přínosy Access Bars® ve školách
Didaktika a učení:
- Lepší zvládání stresu
- Zlepšení koncentrace při přípravě a zkouškách
- Lepší výsledky testů
Sociální a vztahová oblast:
- Úbytek agresivity a šikany
- Posílení sounáležitosti a důvěry mezi žáky
- Zvýšení sebevědomí a aktivní účast ve třídě
Rodinné vztahy:
- Lepší komunikace mezi sourozenci
- Lepší vztahy rodič-dítě
Zdraví a psychika:
- Snížení úzkosti a stresu
- Méně zlých snů a psychosomatických příznaků (bolesti hlavy, nechutenství, nevolnost)
Jak to funguje ve škole?
- Krátký seminář pro pedagogický sbor – 4–5 hodin, včetně certifikátu pro DVPP
- Seminář vhodný jako relaxační chvilka ve výuce – podporuje well-being a psychohygienu
- Žáci i učitelé se učí metodu Access Bars®, která podporuje klid, koncentraci a lepší soužití ve třídě
- Metodu lze kombinovat s více než 20 lety zkušeností s žáky s ADHD, autismem, poruchami učení a chování
Možnosti Access Bars®
- Žáci se učí s větší radostí a lehkostí
- Odstraňuje se strach ze selhání a předsudky, které blokují učení
- Učitelé i děti získávají prostředí bez stresu, soudů a napětí
- Celková atmosféra školy se stává radostnou, podporující a bezpečnou
Pro více informací mě můžete kontaktovat.
